29 May 2013

Cinta!!

http://matcuoi.comhiii....cute x..(cute kan)
ok2 ar ni nak cite pasal cintaaa.......(apakah aku sudah jatuh cinta..hahah)
setiap orang dalam dunia ni pasti pernah merasakan cinta kan??
tipulah kalau korang xpernah jatuh cinta kan2...

nak tunjuk cikit muka org fall in love...taadaaahttp://matcuoi.comhahah comelkan....
Memang sudah menjadi naluri remaja eh bukan remaja je aku maksudkan manusia di muka bumi ini,untuk bercinta dan dicintai. sudah menjadi kebiasan kepada mereka yang dilamun cinta ini menjadikan agama sebagai landasan untulk menghalalkan cinta sebelum kahwin,yang secara terang terangan haram dalam islam..

bila manusia dah jatuh cinta apa ayat2 yg sering kita dengar???

"ala ,,aku couple dengan die sebab nak tolong die berubah je"

"saya cintakan awak kerana Allah"

"kita couple je tp bukan buta maksiad pon"

Firman Allah s.w.t. :

"Dan janganlah kalian mendekati zinar.sesungguhnya zina itu adalah sesuatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk"
(al-isra:ayat 32)

Sebab Allah menurunkan ayat ni??

-sebab iman manusia ada turun naiknye.mungkin hari ini iman kita setebal tembok batu,tapi mungkin esoknya  iman kita menjadi lebih nipis dari kulit bawang. (dahsyat kan iman manusia ni)

bagaimana kita boleh menjamin kekuatn iman kita sedangkan kita mendekati zina??bercinta atau lebih moden atu lebih rocknye adalah ber"couple" (rock ke??)  sebelum adanya ikatan perkahwinan yang sah adalah landasan pertama ayang akan mendekatkan kita kepada zina.

bermula dengan perasaan sayang yang konon2 berlandaskan agama,dan secara automatik perasaan rindu akan terbit ,dan perasaan rindu yang jahat inilah yang akan membelenggu minda dan membuat kita menjadi alpa..(kesian kan)

Menolak cinta sebelum adanya ikatan perkahwinan bukanlah bermaksud kita perlu berserah kepada allah tanpa berusaha.usaha yang perlu kita lakukan adalah dengan memohon doa dari allah agar dipertemukan dengan org yang beriman dan boleh membimbing kita..insyaallah allah pasti membantu,kerana janji allah itu pasti..

firman Allah dlm surah an-nur:

"Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita yang baik"

yess... aku juga mengaku untuk menolak sesuatu yang telah menjadi realiti ehidupan ini sangat lah pahit,tapi yakinlah yang buah nya sangat lah manis..

ayuhhh!!! sahabat kita ubah prinsip jika sebelum ini kita jadikan agama sebagai landasan menghalalkan yang haram , sekarang kita jadikan agama sebagai landasan menolak yang haram.

Mari sama2 kita amalkan doa Rasulullah in:
"ya tuhan kami anugerahkan lah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertaqwa"

(al-furqan : 25:74)

semoga kita semua mendapat kan petunjuk dari allah s.w.t

# buat diri ini....
"aku yang dulu astaghfirullah al azim,
aku yang sekarang alhamdulillah,
aku yang akan datang insyaAllah..."

ok sekian salam semua bye...


http://matcuoi.comnek kete mini comel kitew..:)

No comments:

Post a Comment